Jakie masz możliwości w promowaniu sklepu internetowego?

office-972624_640

Polski rynek e-commerce z roku na rok zyskuje na wartości. Jak wskazuje agencja Gemius, obecnie jego wartość osiągnęła kwotę 27 miliardów złotych. Za taki stan rzeczy odpowiada przede wszystkim szeroki dostęp do sieci, a także masowe zainteresowanie Polaków realizowaniem zakupów przez Internet.

Wszystko to sprawia, że sklepy online są w stanie w sposób szybki i sprawny zdobyć ogromną rzesze klientów i rozszerzyć swoją działalność nie tylko na teren całej Polski, ale również poza granice naszego kraju. Oczywiście, aby tak się stało, potrzebujemy atrakcyjnej oferty. To jednak nie wszystko, ponieważ ogromne znaczenie ma również właściwa i skuteczna reklama. Ta zaś prowadzona jest przede wszystkim w Internecie. Jakie ma możliwości?

Reklama sklepu internetowego – zróżnicowane sposoby promocji

Sposobów dotarcia do konkretnego klienta jest w sieci mnóstwo. Zgodnie z wynikami badań, ponad 76% Polaków korzysta z Internetu, natomiast 55% z nich dokonało choć jednego zakupu online. Liczby te dobitnie pokazują, jaką szansą dysponujemy.

Najskuteczniejszym sposobem na dotarcie do odbiorców jest skorzystanie z możliwości wyszukiwarki Google. Obsługuje ona miliony zapytań dziennie. Internauci szukają odpowiedzi na pytanie, jak naprawić krzesło, w jaki sposób ugotować jajko na miękko, a także, w którym sklepie można zakupić wartościowe rzeczy. I to właśnie w wynikach na to pytanie powinna znajdować się nasz sklep. Jak to zrobić? Odpowiedzią na to pytanie jest branża SEO, związana z optymalizacją i pozycjonowaniem stron dla wyszukiwarek internetowych.

Obejmuje ona szereg działań, których głównym zadaniem jest poprawa pozycji stron w wynikach wyszukiwania. Przyjmują one między innymi formę publikacji tekstów nacechowanych odpowiednią ilością słów kluczowych, metod tak zwanego link-buildingu, działalnością na portalach społecznościowych oraz dostosowaniem budowy sklepu w taki sposób, aby został on zauważy przez algorytmy wyszukiwarki Google.

Co więcej, tego typu praktyka umożliwia skorzystanie z bardzo wydajnych narzędzi, jakimi bez wątpienia są Google AdWords oraz Google AdSense. Pierwsze z nich obejmuje tak zwane linki sponsorowane, które pojawiają się na górze i po prawe stronie standardowego ekranu wyszukiwania Google. Dzięki temu nasi odbiorcy mają łatwy dostęp do reklamowanych przez nas produktów. W przypadku mechanizmu AdSense, generowane są tematyczne reklamy, które wyświetlane zostają na popularnych stronach internetowych.

Wykorzystanie wyszukiwarki Google zapewnia dostęp do ogromnej rzeszy osób. Jak bowiem wynika z badań, generuje ona ok. 70% całego ruchu internetowego – łatwo można więc policzyć, do jakiej grupy otrzymujemy dostęp.

Celuj w swoją branżę

Reklama internetowa to także doskonały sposób na dokładne spersonalizowanie odbiorców przekazu promocyjnego. W przypadku telewizji, prasy codziennej czy radia rzadko mamy wpływ na to, kto reklamę zobaczy. Nieco lepiej wygląda to w przypadku tytułów tematycznych, jednak koszt publikacji przekaz na ich łamach jest często bardzo dużo.

W Internecie będzie nam dużo łatwiej, Wszystko dlatego, iż dysponujemy łatwym dostępem do ogromnej rzeszy różnorakich stron i for branżowych, w których możemy opublikować swoją reklamę. Dzięki temu jej skuteczność zdecydowania wzrasta, co oczywiście przekłada się na większe zainteresowanie naszym sklepem internetowym.

Reklama sklepu internetowego bardzo często przyjmuje również formę mailingu. Na czym on polega? Dysponując bazą adresów elektronicznych możemy stworzyć przekaz, który będzie wysyłany na ich skrzynki, dzięki czemu jesteśmy w stanie dotrzeć do ogromnej rzeszy ludzi. Samo uzyskanie wystarczającej bazy adresów nie jest trudne i bez problemów powinniśmy ją skompletować.

Reklama sieciowa to także możliwość „wejścia” do największego skupiska ludzi na świecie, jakim bez wątpienia są portale społecznościowe. Konta na takich platformach jak Facebook, Twitter czy Google+ to doskonała okazja do tego, aby budować rzeszę zainteresowanych klientów i utrzymywać z nimi stały kontakt.

Reklama sklepu online powinna oparta przede wszystkim na wzajemnej interakcji na linii sklep-klient. Możliwość tę uzyskamy wyłącznie za pośrednictwem Internetu, nigdzie indziej. Wszystko to sprawia, że powinniśmy zainteresować się tą formą promocji, zwłaszcza że w wielu przypadkach jest ona kilka, kilkanaście razy tańsze od reklamy realizowanej za pośrednictwem mediów tradycyjnych.

Leave a Comment

Your email address will not be published.