Zalety wynikające z pozycjonowania sklepu internetowego

search-engine-76519_640

Sklepy internetowe to coraz popularniejsze rozwiązanie na prowadzenie własnego biznesu. Ich prowadzenia podejmują się zarówno początkujący przedsiębiorcy jak i prawdziwi rynkowi giganci. Ze względu na rosnącą liczbę sklepów w sieci, każdy z nich potrzebuje coraz bardziej złożonych sposobów na to, aby przyciągnąć uwagę klienta i zachęcić go do zrobienia zakupów.

W pierwszej kolejności oczywiście warto jest zadbać o estetykę i funkcjonalność strony tak, aby przekładała się ona na jak najwyższy poziom konwersji.  Równie ważny aspektem działań jest zadbanie o odpowiednie pozycjonowanie sklepu. To element-klucz odpowiadający za ilość odwiedzin, jaka jest odnotowywana na danej stronie. Jak wiadomo, przekłada się to na jej popularność, a tym samym zwiększa osiągane dochody.

Jak budować sklep pod SEO?

Istnieje kilka głównych i wiele pomniejszych czynników, które tak naprawdę odpowiadają za wysoką pozycję danej strony w wynikach wyszukiwania. Jednym z najważniejszych jest umieszczanie odpowiednich treści na stronie, zwłaszcza w opisach produktów. Znaczenie treści zostało jeszcze bardziej wzmocnione przez aktualizacje algorytmu, którymi kierują się roboty Google. Za najważniejszy czynnik obierają one unikatowość danych artykułów, ich długość, jakość oraz przydatność dla użytkownika. Jeżeli treść nie jest powielana (duplikowana), to jej znaczenie automatycznie wzrasta i sprzyja osiąganiu wyższych pozycji. Opisy powinny nieść faktyczną wartość dla użytkowników sieci. Nie może znajdować się w nich zbyt dużo słów kluczowych, gdyż takie publikacje są oceniane przez Google jako mało przydatne.

Oprócz treści na stronie, ważnym elementem jest także opis danego sklepu (choć nie ma on bezpośredniego wpływu na pozycje fraz kluczowych) a także jej tytuł. Mowa tutaj o meta tagach description oraz title, czyli pewnych fragmentach kodu HTML, które są widoczny dla użytkownika sieci w postaci linku danej strony po wpisaniu frazy w wyszukiwarce (metatag title), chociaż Google pokazuje go w zależności od własnego uznania – czasami pokazuje identyczną treść jak ta umieszczona w metatagu title, a czasem dopiera go z pozostałej treści strony. Należy do nich również krótki opis (metatag description), który informuje potencjalnego odwiedzającego o ofercie sklepu. Tak jak wspomniałem powyżej – metatag description nie ma bezpośredniego wpływu na pozycje fraz, lecz dobrze stworzony opis, może zwiększyć CTR (współczynnik kliknięć), który już ma oddziaływanie na pozycje w wynikach wyszukiwania.

Przy ustalaniu meta tagów należy pamiętać, aby nie znalazło się w nich zbyt dużo słów kluczowych. Również uboga zawartość przyniesie niekorzystne efekt, gdyż Google po prostu zdecyduje się na automatyczne wstawienie dopasowanych treści.

Pozyskiwanie ruchu na stronę

Jak już wcześniej zostało wspomniane, ilość odwiedzin to element kluczowy dla określenia tego, czy dana strona przynosi spodziewane efekty. Pozycjonowanie odbywa się za pomocą określenia haseł kluczowych dla danej strony. Jednak takie działanie coraz rzadziej przynosi oczekiwany efekt, gdyż rosnąca liczba konsumentów szuka oferty sklepów nie po określonych frazach, lecz zwraca się z zapytaniem odnośnie konkretnego produktu lub bardzo dokładnie wytypowanego wyrażenia.

W ten sposób powstała koncepcja, która stała się strategią przy ustalaniu sposobu na bardziej korzystną optymalizację strony. Nosi ona nazwę długi ogon (z ang. long tail) i polega na obraniu za priorytet uzyskania wysokich wyników wyszukiwania poprzez bazowanie na frazach kilkuwyrazowych (np.: tv samsung 24 cale), bardziej szczegółowo opisujących dany produkt.

Korzyści płynące z pozycjonowania sklepu internetowego

Zalety skorzystania z optymalizacji strony sklepu internetowego są naprawdę szerokie. Największe znaczenie posiada oczywiście generowanie większej ilości wejść na stronę sklepu, a co za tym idzie polepszenie wyników sprzedaży oraz zwiększenie dochodów. Sklep posiadający popularną stronę jest bardziej wiarygodny w oczach nowych klientów. Korzystanie z usług pozycjonera zwiększa szanse marki na podjęcie realnej rywalizacji z konkurentami na rynku e-commerce. Odpowiednio zoptymalizowana strona nie pozwala na to, aby dany sklep zginął w tłumie setek mu podobnych. Pozycjonowanie sklepu jest jednym z kluczowych elementów marketingu internetowego, dlatego korzystanie z niego jest i będzie wartościowe dla wszystkich internetowych przedsiębiorstw.

Leave a Comment

Your email address will not be published.